PV PARİS DİGİTAL SHOW AÇILIŞ TÖRENİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ

PV PARİS DİGİTAL SHOW AÇILIŞ TÖRENİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Bu yıl dijital olarak gerçekleştirilen ve 30 Haziran’a kadar açık kalacak Premiere Vision Paris fuarı açılış töreni; 23 Şubat’ta Ticaret Bakan Yardımcısı Rıza Tuna Turagay, TİM Başkanı İsmail Gülle, İTHİB Başkanı Ahmet Öksüz, UTİB Başkanı Pınar Taşdelen Engin, İTHİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Fatih Bilici ve fuarın üst düzey yetkililerinin katılımıyla gerçekleştirildi.

Gerçekleştirilen toplantıda; 15-19 Şubat 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilen Premiere Vision Paris Digital Show’un İTHİB sanal fuar katılımı organizasyonunda 74 firma yer alırken; Türkiye’den toplam 206 firmanın katıldığı fuarın toplam katılımcı sayısı bin 577, ziyaretçi sayısı ise 19 bin 487 olduğu bilgisi verildi. Ziyaretçi sayısında sırasıyla ilk 10 ülkenin; Fransa, İtalya, İngiltere, ABD, İspanya, Almanya, Portekiz, Türkiye, Hollanda ve Kore olurken sanal katılım organizasyonu kapsamındaki 74 firmanın; 370 görüşme gerçekleştirdiği bilgisi paylaşıldı.

Toplantıda açılış konuşmalarını gerçekleştiren Ticaret Bakan Yardımcısı Rıza Tuna Turagay; tekstil ve ham maddeleri sektöründe 2020 yılında ihracatın 9,7 milyar doları bulduğunu hatırlatarak; “İhracatımızda kazandığımız ivmeyi kaybetmememiz gerekiyor. Ticaret Bakanlığı olarak ihracatçılarımızı her zaman desteklemeye çalışıyoruz. Firmalarımızın altı ay boyunca ürünlerini sergileyebileceği Premiere Vision fuarı, çok önemli avantajlar sağlayan bir platform. Böyle platformları en iyi şekilde değerlendirmemiz gerekiyor” şeklinde konuştu.

Bakanlığın destekleriyle sanal etkinliklere ciddi şekilde yoğunlaştıklarını belirten TİM Başkanı İsmail Gülle, Premiere Vision’un tekstil sektörü için çok önemli bir arena olduğunu belirterek; bu tür fuar ve etkinliklerin, firmaların fırsatları değerlendirmesi açısından da büyük önemli taşıdığını ifade etti.

2021 yılına sektörün yüzde 15’in üzerinde bir artışla başladığını ifade eden İTHİB Başkanı Ahmet Öksüz ise; “Bu yılki 11 milyar dolarlık ihracat hedefimize bakanlığımızın desteği, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin öncülüğü ve ihracatçılarımızın gayretiyle ulaşacağımıza inanıyoruz. Dijital fuar ve dijital pazarlama konusunda alacağımız çok yol var. Normalleşme sonrasında da bu sürecin devam edeceğini düşünüyoruz. 2021 yılı içinde yine Rusya, İngiltere, Almanya, ABD ve Kanada başta olmak üzere birçok ülke özelinde nitelikli sanal ticaret organizasyonları gerçekleştirmeyi planlıyoruz. PV Paris Digital Show’un katılımcı firmalarımız için iyi iş birlikleri doğuracağına inanıyorum. Haziran ayına kadar açık kalacak bu platformda dijital temasların gün geçtikçe daha da artacağını öngörüyoruz. Pandeminin zorlu şartlarına rağmen sektörümüzü tüm mecralarda tanıtmaya, firmalarımıza destek olmaya devam edeceğiz” şeklinde konuştu.

Premiere Vision Genel Müdürü Gilles Lasbordes, 2021 yılı dijital fuarları hakkındaki perspektiflerini aktarırken; Premiere Vision Uluslararası Fuarlar Direktörü Guglielmo Olearo yeni ticari dinamiklere ilişkin bilgiler paylaştı. Premiere Vision Türkiye Ofisi Direktörü Gülperi Şahinkaya ise 2022 ilkbahar ve yaz renk ve silüetlerine ilişkin bir sunum gerçekleştirdi.