İTHİB ABD’ye Odaklandı

İTHİB ABD’ye Odaklandı

Türk tekstil sektörünün Amerika Birleşik Devletlerinde sahip olduğu rekabet gücünü ve küresel ekonomiden aldığı payı arttırmak üzere İTHİB, ABD’ye ihracat yapan firmalarla bir araya geldi. ABD pazarına odaklanan İTHİB, belirleyeceği yol haritasıyla birlikte ihracatını artırmayı hedefliyor.

İTHİB, ABD’ye ihracat yapan Türk tekstil firmalarıyla Zorlu Rafless Otel’de 2 Aralık tarihinde bir araya geldi. İTHİB Başkanı İsmail Gülle başkanlığında, İTHİB Başkan Yardımcıları Fatih Bilici ile Ahmet Öksüz koordinatörlüğünde gerçekleşen toplantıya hem yönetim kurulu üyeleri hem de firma temsilcileri tarafından geniş katılım sağlandı. İTHİB, dünya ve ABD pazarından daha fazla pay alarak sektörümüzün küresel rekabetçiliğini güçlendirmek amacıyla 2016 yılı için “Türk Tekstil sektörü için tanıtım ve ticari faaliyetler yoluyla ABD pazarına girişini kolaylaştırmaya yönelik çalışmalar” yürütmeyi hedefliyor.

Bu doğrultuda İTHİB, mevcut ihracat pazarları arasında ABD olan veya ABD’yi hedef Pazar olarak gören Türk Tekstil firmalarının temsilcileri bahse konu olan tanıtım ve ticari faaliyetleri hakkında öneri ve fikirler için bir araya geldi. Toplantıda küresel rekabette güçlü oyuncu olma adına Türk tekstil sektörünün tanıtım faaliyetleri konusunda birçok başlık ele alındı. Yönetim kurulu üyeleri ile firma temsilcileri kısa, orta ve uzun vadeli planlar hazırlayarak bir yol haritası oluşturulmasında hemfikir oldular. Reklam ve tanıtım çalışmalarına ağırlık vermek isteyen İTHİB’e firma temsilcilerinden destek geldi. “Fast fashion” kavramının ABD’de son derece önemli olması sebebiyle, Türk tekstil ürünlerinin sadece basic ürünler değil, Fast fashion’da da kullanımın yaygınlaştırılması yönünde çalışmalar yapılması toplantıda dile getirilen fikirlerden oldu. Toplantıda taraflar arasında ABD’li firmaların ürünlerini Türkiye’den tedarik etmesi için nelere dikkat edilmesi gerektiği de masaya yatırıldı.