RUSYA EV TEKSTİLİ TRENDLERİ VE SATIN ALMA SEMİNERİ YOĞUN KATILIMLA GERÇEKLEŞTİRİLDİ

İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) tarafından düzenlenen “Rusya Ev Tekstili Trendleri ve Satın Alma Eğilimleri 2021/2022 Sonbahar-Kış” başlıklı online trend semineri 3 Aralık tarihinde gerçekleştirildi. 150'ye yakın firmanın katılımıyla gerçekleştirilen seminer, İTHİB Başkanı Ahmet Öksüz ve Yönetim Kurulu Üyesi Ali Sami Aydın'ın katılımıyla gerçekleşirken; gerçekleştirilen sunumlarda Rusya'da alıcı eğilimleri, kış trendleri ve satış kanallarına ilişkin bilgiler paylaşıldı.

İTHİB Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Öksüz gerçekleştirilen webinarda açılış konuşmalarını gerçekleştirerek, Türkiye'nin ev tekstili ihracatına ve ticaret hacmine ilişkin bilgi verdi. Türkiye'nin Dünya'nın en büyük 4. ev tekstili tedarikçisi olduğunun altını çizen Ahmet Öksüz, Türkiye'nin ürün çeşitliliği ve yüksek tasarıma sahip olan ürünler ile küresel pazarda %3,5 pay oranına sahip olduğunun altını çizdi. Öksüz, AB'nin katma değer bazında en büyük ev tekstili tedarikçisinin Türkiye olduğunu belirtirken, Rusya'nın tekstil ve hammaddeleri ithalatı yaptığı 4. Ülke konumunda olduklarını ekledi. Gerçekleştirilen ortak etkinlikler ve çalışmalar doğrultusunda 2021 yılından itibaren Türkiye ile Rusya arasındaki sektör ihracatının artacağına inandığını belirten Ahmet Öksüz, Rusya ile 100 milyar dolarlık dış ticaret hedefinde tekstil sektörünün önemli bir pay almasını hedeflediklerini vurguladı.

Açılış konuşmasının ardından Retail4you danışmanlık şirketi kurucusu Sergey Lischuk, Tekstil ürünlerinin Rusya'da verimli satışı başlıklı sunumunu gerçekleştirerek, alıcı davranışlarını etkileyen faktörler, satış kanalları ve karşılaştırması, etkili bir ticari teklifin nasıl olması gerektiği ve son olarak da perakende zincirinde satışın nasıl doğru düzenlenmesi gerektiği ile ilgili hususlara ilişkin bilgiler paylaştı.

Trendsquire trend ofisi kurucu ortaklarından Anna Arsentyeva 2021/22 Sonbahar-Kış sezonuna yönelik trendler başlıklı sunumunda, Rusya'daki kadınların alışveriş eğilimleri, trend eğilimleri ve trend stilleri konularına açıklık getirdi. Seminer Lischuk ve Arsentyeva'nın, katılımcı firmaların sorularının cevaplandırılması ile tamamlandı.

PAYLAŞ